ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Redenen waarom je een vangnet moet regelen

Ondernemen kent zoveel voordelen, maar er kleven ook minder leuke kanten aan ondernemen. Heb jij bijvoorbeeld wat geregeld voor als je onverhoopt ziek wordt? Oftewel: reden waarom je een vangnet moet regelen. Niemand houdt van doemscenario’s, maar helaas blijkt uit cijfers van het CBS dat 4 op de 10 zzp’ers geen voorzieningen heeft getroffen voor als zij arbeidsongeschikt raken. Het nieuwe jaar is een uitgelezen moment om eens kritisch naar jouw situatie te kijken. Daarom vijf redenen waarom jij er als zzp’er een vangnet moet regelen. 

1. Een nieuw jaar

Met name de eerste jaren als ondernemer ben je vooral bezig met het opbouwen van je netwerk en de uitvoer van klussen. Er komt veel op je af een je moet veel meer bijhouden dan onder bijvoorbeeld een baas. Het kan zijn dat je daarom ook nog niet hebt nagedacht over arbeidsongeschiktheid? Het nieuwe jaar is een geschikt moment om je situatie eens tegen het licht te houden. Want een ongeluk zit in een klein hoekje. 

2. Lange termijn

Veel jonge, enthousiaste ondernemers kijken de eerste jaren alleen naar de korte termijn. Om als ondernemer succesvol te worden én te blijven zul je ook naar de lange termijn moeten kijken. Wat zijn jouw plannen met je onderneming? Waar wil je over vijf jaar staan en hoe ben je van plan dat te bereiken? Heb je een buffer voor als er iets anders gebeurt? Arbeidsongeschiktheid heeft maling aan je leeftijd. Zelfs de allerjongste ondernemers kunnen arbeidsongeschikt raken. Flinke buffer die op kan tegen een goede dekking voor arbeidsongeschiktheid!

3. Je wilt geen extra stress

Een weekje geveld door een griepje is vervelend, maar overkoombaar en op te vangen met je buffer. Maar wat als het griepje veel ernstiger is en je er veel langer uit ligt? Je breekt iets na een val van de fiets. Je loopt een nare blessure op met sporten. Je moet een operatie ondergaan of je raakt burn-out. Je gaat er niet vanuit, maar het behoort tot de mogelijkheden. En zit je eenmaal thuis, dan wil je je al helemaal niet nog extra druk maken over geldzaken.

>> 5 voordelen van een boekhouder

4Het hoeft helemaal niet ingewikkeld en duur te zijn

Arbeidsongeschiktheidverzekeringen, brrr, het kan al snel heel ingewikkeld en duur klinken. Maar dat hóéft niet. Een sociaal een financieel vangnet kun je zo regelen via een partij als CommonEasy. Je beslist zelf wat je per maand inlegt. Ter illustratie: je kunt ervoor kiezen om 75 euro per maand in te leggen. Daarvoor krijg je 1500 euro uitgekeerd mocht je ziek worden. Dat bedrag krijg je al na een maand ziekte uitgekeerd en de uitkering loopt maximaal twee jaar. Van de 75 euro inleg help je ook voor circa 7 euro per maand de ondernemers in jouw netwerk. Je betaalt maandelijks 10 euro aan abonnementskosten.

5. Het is gewoon heel fijn om alles op orde te hebben

Je bent een baas en je hebt graag alles goed op orde. Daar hoort een vangnet voor mindere momenten ook bij. Dus: wat houdt jou nog tegen om je in te dekken tegen arbeidsongeschiktheid? Regel een vangent en laat ons weten wat het is geworden!


Deze gastblog is geschreven door Jip de Ridder (33) uit Utrecht. Jip is oprichter van CommonEasy, is het alternatief voor arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ondernemers.

Deel deze blog:

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Opleidingen en cursussen voor sociale zorg: een must-have!
In de huidige samenleving is de behoefte aan goed opgeleide sociale zorgverleners groter dan ooit. Deze professionals spelen een cruciale rol in het ondersteunen van...
Verschil tussen de Zebra ZD421D en de ZD220D
De Zebra ZD421D en de ZD220D zijn populaire labelprinters die ieder verschillende voordelen bieden. De Zebra ZD421D staat bekend om zijn veelzijdigheid en verbeterde functies...
Volledige ontzorging in verduurzaming
Onze missie draait om een ambitieus en duurzaam doel: het decimeren van de CO2-uitstoot van het bedrijfsleven. Om dat doel te bereiken, moeten we zakelijke...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF