ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Waarom long-tail zoekwoorden belangrijker worden

Zoekwoorden zijn belangrijk. Op zoekwoorden wordt je website of content namelijk gevonden. Maar sinds de komst van voice search (dat je Google Home of Alexa van Amazon een zoekopdracht geeft), zijn de long-tail zoekwoorden steeds belangrijker geworden. Mensen zoeken tegenwoordig minder op korte zoekwoorden, maar steeds meer op long-tail zoekwoorden. Hoe dat precies zit, lees je hieronder.

Wat is SEO?

Voordat we de diepte induiken, is het misschien handig om eerst te delen wat SEO is. SEO is Search Engine Optimization. Ook wel bekend als zoekmachine optimalisatie. Als je wilt dat je website, blog of je pins gevonden worden, is het belangrijk dat je zorgt dat de zoekwoorden die relevant zijn voor je website, blog of pin meerdere keren terugkomen.

Het zoekwoord in dit artikel is: “waarom long-tail zoekwoorden belangrijker worden”. Dit zijn meerdere zoekwoorden. Waar we vroeger veel meer op individuele zoekwoorden zochten, vindt daar nu een tendens plaats en worden steeds vaker de long-tail zoekwoorden ingeschakeld.

Wat zijn long-tail zoekwoorden?

Long-tail zoekwoorden zijn eigenlijk zoekwoorden die uit meerdere woorden bestaan. ;-). Mensen Googlen nu vaker ‘hoe schrijf ik een goede SEO blog‘ in plaats van ‘tips goede blog’. Dit heeft er ook mee te maken dat we steeds meer zoeken op zinnen in een logische volgorde in plaats van steekwoorden. Door het gebruik van de voice search spreken we een vraag in waar we graag een antwoord op willen, waardoor we automatisch long-tail zoekwoorden gebruiken.

Waarom worden long-tail zoekwoorden belangrijker?

Een andere reden waarom long-tail zoekwoorden steeds belangrijker worden, is vanwege het feit dat zoekmachines zoals Google de afgelopen tijd natuurlijk niet stil hebben gezeten en hard gewerkt hebben aan een manier om te zorgen dat de antwoorden nog beter matchen bij de zoekopdrachten die mensen indienen.

Als mensen long-tail zoekwoorden intypen in Google, heeft Google ook meer informatie en ziet het algoritme ook veel meer het verband, waardoor hij dus een beter resultaat kan tonen. Daarnaast zoeken mensen steeds specifieker. Ze willen direct een antwoord vinden op hun vraag. Door de vraag specifiek te stellen, hebben ze het gevoel sneller een juist antwoord krijgen. Dus als je wilt dat je website hoger scoort in Google, is het belangrijk dat je hiermee aan de slag gaat.

Wat betekent dit voor jou?

Als website eigenaar of als je regelmatig blogs schrijft, is het belangrijk dat je je website gaat optimaliseren voor long-tail zoekwoorden. Daarnaast is belangrijk dat je voortaan – als je nieuwe blogs gaat schrijven – rekening houdt met langere zoektermen, zodat je daar uiteindelijk ook beter op gevonden kan worden.

Om erachter te komen wat goede long-tail zoekwoorden zijn, is het verstandig om op de stoel te gaan zitten van diegene die gaat Googlen. Wat zal diegene Googlen als hij of zij een antwoord wil krijgen op die vraag waar jij een antwoord op wil geven? Zodra dat duidelijk is, kun je aan de slag gaan met het schrijven van blogs.

Op zoek naar tips en tricks om jouw kick-ass droom onderneming te lanceren of om jouw carrière te rocken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

* indicates required




Deel deze blog:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Waarom kiezen voor een creatieve aanpak?
In een wereld waarin bedrijven voortdurend strijden om de aandacht van consumenten, kan een creatieve aanpak het verschil maken. Het gaat niet alleen om opvallen,...
Hoe werkt affiliate marketing?
Vaak krijg ik de vraag van lezers “Hoe werkt affiliate marketing nou?”. Veel mensen willen ook beginnen met affiliate marketing, maar hebben vaak geen idee...
Locatie onafhankelijk werken met je marketing team? 3 tips
Tijdens Corona hebben we ontdekt dat we stiekem best wel heel goed locatie onafhankelijk kunnen werken. Eigenlijk wisten we dat al voor die tijd, alleen...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF