Dat content marketing belangrijk is voor je bedrijf, is je vast niet ontgaan. Toch krijgt het bij veel bedrijven nog niet de prioriteit die het verdiend. Vaak is content marketing een van de dingen die als eerste blijft liggen als het druk is. Toch is het verstandig om jouw eigen content marketing de aandacht te geven die het verdiend, want uiteindelijk gaat het zijn vruchten afwerpen. A fin. Tijd voor een aantal belangrijke content marketing trends.
Inhoud
Podcast
De afgelopen jaren schoten nieuwe podcasts als paddenstoelen uit de grond. En dat is niet gek, want het is een fijne manier om nieuwe informatie tot je te nemen. Je kunt een podcast beluisteren op de fiets, in de auto of als je aan het sporten bent. Zo sla je ook nog eens twee vliegen in één klap. De podcast van Thijs van Lindhout, Successtof en De Best Social Media tips zijn aanraders.
Durf te investeren
Met een paar honderd euro budget per maand, ga je het helaas niet redden. Daarom moet je bereid zijn te investeren. Investeren in mooie content, zowel video als beeld, maar ook investeren in advertentiebudget en het proberen van nieuwe marketingtools zoals een podcast of het maken en weggegeven van freebies aan huidige, maar zeker ook potentiële klanten.
Ga voor multimediaal
Met alleen social media advertising ga je het niet meer redden. Ga voor multimediaal, richt je op zowel offline als online en verbreed je horizon en ontdek nieuwe manieren om je content onder de aandacht te brengen van je doelgroep.
Kies voor een lange termijnstrategie
Vaak wordt gedacht in projecten, maar het is veel verstandiger om een lange termijnstrategie te hanteren. Op die manier kun je je content duurzamer inzetten en bouw je constant aan je online naamsbekendheid. Content marketing moet onderdeel zijn van je online marketingstrategie.
Wees relevant
Relevantie is al een aantal jaar belangrijk. En daar zijn een aantal redenen voor. Je wilt je doelgroep alleen maar content laten zien die ook voor hen van toepassing is. Precies om de reden dat de doelgroep dan meer betrokken is en zichzelf herkent. Hierdoor gaan ze veel sneller over tot een actie, dan wanneer het niet relevant is voor de doelgroep.
Zoek uit hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw content relevant is voor jouw doelgroep en dat jouw doelgroep alleen maar content krijgt te zien die voor hen relevant is.
Video is onmisbaar
De videotrend achtervolgt ons nu al een aantal jaar en is nog steeds succesvol. We kijken met z’n allen steeds meer video’s. En gelukkig anticiperen daar ook steeds meer bedrijven op. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 85% van de bedrijven video als een belangrijk onderdeel van hun marketingstrategie ziet.
Nog een interessant feitje uit het onderzoek, is dat we gemiddeld 1,5 uur per dag video’s bekijken. Dus mocht video nog niet voorkomen in jouw content marketingstrategie, dan kun je daar maar beter NU werk van maken.