Misschien heb je al een advertentie voorbij zien komen, maar misschien ook niet. Sinds 1 februari 2020 is het advertentie platform van Pinterest eindelijk uitgerold in Nederland en kun je dit kanaal ook inzetten voor social media advertising. Voor je daarmee aan de slag gaat, is het wel zo slim om actief te zijn op Pinterest en de voordelen te kennen.
Inhoud
Wat is Pinterest?
Hoewel de meeste mensen het social media platform wel kennen, is het goed om te benadrukken dat Pinterest een visuele zoekmachine is. Je kunt Pinterest dus vergelijken met Google, maar dan met plaatjes. Daarom is voor gebruikers extra belangrijk om een goede SEO beschrijving toe te voegen aan iedere pin, want hoe meer relevante zoekwoorden en synoniemen je gebruikt die aansluiten bij jouw beeld, hoe vaker je gevonden wordt.
Voordelen van Pinterest
Pinterest is een social media kanaal dat nog vaak een onderschoven kindje is. Veel bedrijven weten wel dat het bestaat, maar gebruiken het verder niet. En dat is zonde, want de voordelen van Pinterest zijn enorm. Zo telt het meer dan 250 miljoen actieve gebruikers en dit aantal gebruikers stijgt sterk. In Nederland zijn er zo’n 3 miljoen mensen actief, waarvan 600.000 mensen dagelijks. Gemiddeld wordt er op het Pinterest platform zo’n 14,2 minuten gespendeerd en dat is extreem lang. Als laatste gebruiken veel mensen Pinterest als een bron van inspiratie, om vervolgens een aankoop te verrichten.
Wat levert het op?
Pinterest kent veel voordelen. Een van de belangrijkste voordelen is het aantrekken van gratis bezoekers naar je website. Nu denk je misschien gratis?! Yes, dat klopt. Je kunt namelijk organisch heel veel traffic naar je website trekken. Hoe je dat precies doet, vind je hier in deze 5 tips om meer verkeer naar je website te trekken middels Pinterest. Dit is ook de reden waarom Pinterest zo’n sterk online marketing kanaal is.
Business wise
Business wise biedt Pinterest ook de nodige voordelen. Zo is het een ideaal platform om te bouwen aan je naamsbekendheid, te zorgen voor een boost aan traffic en verkopen te genereren. De hoeveelheid traffic kan hoog oplopen. Voor Karwei is Pinterest de grootste bron van traffic. Hierdoor is het slim om Pinterest de aandacht te geven die het verdiend en in te zetten voor jouw bedrijf.
Adverteren op Pinterest
Naast al deze fijne voordelen van Pinterest, is er nog meer. Want je kunt sinds kort adverteren op Pinterest. Dat betekent dat – als je nog niet zo’n grote speler op Pinterest bent – door middel van advertising ook voor reuring kunt zorgen en kwalitatief verkeer naar je website kunt trekken.
Als je al ervaring hebt met adverteren via andere social media kanalen, is het gesneden koek. Je kiest een doel, stelt een doelgroep samen en maak gepromote pins en het feest kan beginnen. Dit is een voorbeeld van een gesponsorde pin van Karwei.
Ondernemen als een baas zit ook op Pinterest, je kunt ons hier volgen.