ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

Hoe kun je je omzet verhogen?

Iedereen wil het liefste elke maand zijn of haar omzet verhogen. Maar hoe pak je dat aan? Hoe kun je nu op een duurzame manier elke maand je omzet verhogen? Om een antwoord te geven op deze vraag, vind je hieronder allerlei tips & tricks hoe jij vanaf vandaag je meer geld gaat verdienen. Nieuwsgierig? Lees snel verder!

Verhoog je aantal declarabele uren

Het klinkt heel simpel en dat is het eigenlijk ook. Je moet zorgen dat je meer tijd besteed aan klanten in plaats van randzaken. Declarabele uren zijn uren die je kunt facturen. Hoe meer declarabele uren, hoe hoger je omzet is.

Als je écht veel declarabele uren wilt en dus tijdelijk of voor langere tijd meer omzet wilt, is het slim om te kijken naar een interim opdracht. Je werkt dan vaak minimaal 32 uur per week voor een opdrachtgever voor een vast uurtarief voor een bepaalde tijd.

Rekensom

Stel je uurtarief is €75,- per uur ex. BTW (wat reëel is als je als consultant werkt), dan is je omzet €2.400,- ex. BTW per week. Als ervan uitgaat dat er in een maand 4,2 weken zitten, heb je een maand omzet van maar liefst €10.080,- euro! En dan werk je niet eens fulltime. In de rest van de tijd kun je aan de slag met andere projecten om nóg meer omzet te creëren.

Je prijs omhoog gooien

Een andere manier om je omzet te verhogen, is door je prijzen omhoog te gooien. Heel simpel eigenlijk. Het verhogen van je prijzen hoef je niet alleen aan het eind van het jaar te doen, maar kun je ook prima doen door het jaar heen. Er is geen limiet hoe vaak je je prijzen kunt verhogen.

Als je hier meer over wilt leren, is het slim om Charlotte van het Wout op Instagram te volgen. Zij deelt regelmatig tips & tricks en zij verhoogt haar prijzen bijna elke maand.

Meerdere inkomstenbronnen creëren

Een inkoppertje, maar waar! Zorg dat je nooit afhankelijk bent van één inkomstenbron, maar dat er via meerdere kanalen geld en dus omzet naar je toe komt. Start met affiliatie marketing, schrijf een e-book of kies voor een inkomstenbron die anders is dan je reguliere werkzaamheden.

Houd de ontwikkelingen bij

Het is belangrijk om telkens op de hoogte te zijn van de ontwikkelen in jouw vakgebied, maar het is ook belangrijk dat je werkt aan jouw eigen money mindset als je je omzet wilt verhogen. Als je een goede mindset hebt en ook écht vindt dat je zoveel geld waard bent, gaat dit je helpen om je omzet te verhogen.

Een aantal interessante money mindset boeken die mij heel erg geholpen hebben, zijn Rich Dad, Poor Dad, Think and Grow Rich, You are a badass in Money Making en Master the Money Game.

Besteed werk uit

Misschien vraag je je af wat dit te maken heeft met het genereren van meer omzet? Heel veel! Doordat jij minder tijd kwijt bent met randzaken, zoals de administratie of online marketing van je eigen bedrijf, heb jij meer tijd om te werken en uren te maken voor klanten. Het is een investering, maar uiteindelijk gaat het je meer geld en dus omzet opleveren.

Upselling: verkoop meer aan huidige klanten

Je huidige klanten zijn zeer waarschijnlijk al fan van jouw bedrijf, anders waren ze geen klant. Het is dan ook een eenvoudige stap om je omzet te verhogen door iets extra’s te verkopen aan je huidige klanten. Verkoop een extra training, een e-book of een online workshop. Of een van jouw andere diensten.

Word een expert

Een andere manier om je omzet te verhogen, is door een expert te worden. Een expert in jouw werkgebied. Om dit doel te behalen moet je trainingen en cursussen volgen. En niet eenmalig, maar op zeer frequente basis.

Doordat je een expert bent in een bepaald vakgebied, kun je je prijzen flink omhoog gooien en dus je omzet verhogen. Houdt er wel rekening mee dat trainingen en cursussen vaak duur zijn. Het is dan ook logisch dat je eerst moet investeren, voordat je het terug gaat verdienen. Mocht je dat geld op dit moment nog niet hebben, kan het slim zijn om geld te lenen. Als je je afvraagt: hoeveel kan ik lenen? Online kun je dat op diverse plekken uitzoeken en kijken wat het beste bij jou past.

Deel deze blog:

3 reacties

  1. Een expertise opbouwen kan erg waardevol zijn en zich inderdaad dubbel en dwars terugbetalen. Ik volg Charlotte van ‘t Wout ook trouwens en heb een van haar cursussen gevolgd. Erg fijne en waardevolle info!

  2. Ik merk dat een interim klus vinden nog niet zo eenvoudig is, ik heb nog niet super veel werkervaring als marketeer, dus als ik ergens op reageer word ik helaas vaak afgewezen.

    Ik werk als fotograaf en marketeer, dus misschien is dat ook gewoon verwarrend voor opdrachtgevers?

    Heb jij tips om beter interim opdrachten binnen te halen (ook als je nog niet zo lang bezig bent)?

    1. Serieus? Hmmm! Ik heb juist het gevoel dat het best makkelijk is om een opdracht te vinden. Er zijn er zoveel. Als ik op zoek ben naar een interim opdracht deel ik dat altijd via mijn LinkedIn en staat mijn schuifje open. Daarnaast volg ik / ben ik in goed contact met belangrijke recruiters, heb ik een netwerk van bedrijven die interim opdracht uitzetten, zit ik in relevante LinkedIn groepen en heb ik een google alert aanstaan. Elke dag komen er sowieso 5/10 nieuwe opdrachten binnen. Welke ik interessant vind reageer ik op. Ik ben ook bereid om 1/1,5 uur te reizen met OV, omdat je dat toch terugverdient met het je uurtarief + het is tijdelijk. Wat wel vaak is, is dat bedrijven willen dat je miniaal 5 jaar werkervaring hebt als interimmer. En dat heb ik. Dus als je echt net begonnen bent, is het denk ik wat lastiger.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Opleidingen en cursussen voor sociale zorg: een must-have!
In de huidige samenleving is de behoefte aan goed opgeleide sociale zorgverleners groter dan ooit. Deze professionals spelen een cruciale rol in het ondersteunen van...
Verschil tussen de Zebra ZD421D en de ZD220D
De Zebra ZD421D en de ZD220D zijn populaire labelprinters die ieder verschillende voordelen bieden. De Zebra ZD421D staat bekend om zijn veelzijdigheid en verbeterde functies...
Volledige ontzorging in verduurzaming
Onze missie draait om een ambitieus en duurzaam doel: het decimeren van de CO2-uitstoot van het bedrijfsleven. Om dat doel te bereiken, moeten we zakelijke...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF