ondernemen-als-een-baas-def
fast-forward

5 kenmerken voor een goede website

Je website is eigenlijk je online visitekaartje. Daarom is het belangrijk dat die er helemaal on fleek uitziet. Maar ja, wat zijn de kenmerken voor een goede website? Om je een handje te helpen vind je hieronder de 5 belangrijkste kenmerken voor een goede website.

1. Maak de allerbeste eerste indruk

De eerste indruk kun je maar één keer achterlaten. Of dat nu een eerste ontmoeting met een potentiële klant is of de allereerste keer dat een potentiële klant je website bezoekt.

Zorg daarom dat de home page van je website er goed uitziet. Eén van de kenmerken van een goede website is een overzichtelijke home page waar je een foto ziet van de persoon achter het bedrijf, maar ook een kort overzicht wat het voor een bedrijf is en waar het voor staat. Een soort van korte missie en visie. Ook is het slim om kort te benoemen wat je diensten of producten zijn en een contact button (call-to-action knop) toe te voegen.

2. Gebruik testimonials

Een ander onwijs belangrijk kenmerk van een goede website zijn testimonials. Voordat mensen besluiten om jouw dienst of product af te nemen, vinden ze het fijn om te lezen dat andere mensen tevreden zijn.

Kijk maar naar jezelf. Je koopt vaker een product of dienst doordat iemand anders tevreden is. Het is een soort van psychologische mindfuck.

>> 5 tips om Pinterest zakelijk te inzetten

3. Biedt gratis waarde aan

Het liefst wil je natuurlijk voor elk stukje informatie dat je deelt met je (potentiële) klanten een vergoeding ontvangen. Dat werkt natuurlijk niet zo in de praktijk. Het is belangrijk om veel gratis(!) waarde te bieden via een blog en later via een nieuwsbrief.

Op die manier prikkel je mensen en zorg je dat ze langzaam geïnteresseerd worden in je business. Doordat je ze vervolgens op een duurzame manier telkens nieuwe stukjes informatie geeft via de blog artikelen op je website, is de kans veel groter dat ze uiteindelijk voor jouw dienst of product kiezen.

4. Specifieke pagina voor product of dienst

Voor potentiële klanten is het heel vervelend als ze geen antwoord kunnen vinden voor hun vraag. Je bent een bedrijf dat op maat gemaakte houten tafels maakt, maar je kunt niet direct zien wat voor een soorten tafelbladen je kunt kiezen of voor welke afwerking je kunt kiezen.

Zorg daarom dat je een specifieke pagina maakt voor je product of dienst waar je je hele aanbod toont inclusief de daarbij behorende informatie. Als ze geen antwoord vinden op hun vraag (probleem), gaan ze naar de concurrent en dat wil je niet.

5. Vermeld je prijzen

Veel bedrijven vinden het lastig om hun prijzen te vermelden op de website. Enerzijds vanwege de concurrentie (dan kan de concurrent onder jouw prijs gaan zitten) en anderzijds omdat er geen vaste prijs is maar altijd maatwerk wordt aangeboden.

Toch is het vermelden van prijzen één van de kenmerken van een succesvolle website. De drempel is vaak te hoog om eerst een offerte op te vragen. En daarnaast matcht het misschien wel helemaal niet qua prijsklasse.

Website als visitekaartje

Ondanks dat een goede website essentieel is, is het toch aan te raden om visitekaartjes te hebben. Ook anno 2020. Als je een netwerkborrel hebt, kun je wel zeggen wat je bedrijfsnaam is, maar de kans is zeer aannemelijk dat diegene het aan het eind van de avond alweer vergeten is. Daarom zijn visitekaartjes nog steeds wel handig. Heb je nog geen visitekaartjes? Geef je website prioriteit en laat vervolgens visitekaartjes maken in dezelfde huisstijl, zodat dat mooi overeenkomt.

Conclusie

Naast de bovenstaande kenmerken voor een goede website, is het vooral belangrijk dat hij mobiel vriendelijk is en dat het zo concreet mogelijk is voor potentiële klanten. Probeer alle mogelijke vragen te beantwoorden en voorkom dat ze met meer vragen je website verlaten.

Deel deze blog:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit ook interessant:
Waarom kiezen voor een creatieve aanpak?
In een wereld waarin bedrijven voortdurend strijden om de aandacht van consumenten, kan een creatieve aanpak het verschil maken. Het gaat niet alleen om opvallen,...
Hoe werkt affiliate marketing?
Vaak krijg ik de vraag van lezers “Hoe werkt affiliate marketing nou?”. Veel mensen willen ook beginnen met affiliate marketing, maar hebben vaak geen idee...
Locatie onafhankelijk werken met je marketing team? 3 tips
Tijdens Corona hebben we ontdekt dat we stiekem best wel heel goed locatie onafhankelijk kunnen werken. Eigenlijk wisten we dat al voor die tijd, alleen...

NIETS MISSEN? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF