Het einde van het jaar komt steeds dichterbij. Tijd om nog even snel je zakelijk doelen erbij te pakken. Wat wilde je ook alweer behalen qua omzet, nieuwe klanten, nieuwe diensten en ga zo maar door. Zodra de bovenstaande punten weer helder zijn, is het tijd om te kijken welke zakelijke Quick Wins die je dit jaar nog kan aanpakken, zodat je op het laatst van dit jaar nog even een eindsprint maakt om je zakelijke doelen te behalen. Nieuwsgierig? Kijk snel verder!
Inhoud
1. Lanceer een digital product
Het maken van een digital product hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn of veel tijd en geld te kosten. Denk na over Quick Wins. Wat kun je relatief eenvoudig opzetten. Is het een e-book, een stappenplan of een checklist. Het kan allemaal. Je kunt besluiten om het digitale product te verkopen, maar het is ook mogelijk om hem in te zetten als freebie en het nieuwe jaar te beginnen met een e-maillijst vol nieuwe mensen.
2. Benader je oude klanten
Je hebt vast een lijst met oude klanten of klanten waar je maar tijdelijk mee samengewerkt hebt. Ga brainstormen over een briljant idee en een eventuele aanbieding waar je hen mee omver kan blazen. Grote kans dat je sowieso één nieuwe opdracht binnen hebt.
3. Schrijf blogs
Als ondernemer wil je zichtbaar zijn. Dat is zakelijk slim. Dit kan via social media, maar zeker weten ook via blogs. Blogs zijn de duurzaamste manier om zichtbaar te zijn als ondernemer. Daarnaast is het een uitstekende manier om je autoriteit te delen.
Dus voor je zakelijke Quick Wins is het slim om een aantal blogs te schrijven (begin met drie blogs) en deel deze vervolgens via je social media kanalen.
4. Deel updates in je netwerk
We worden overspoeld met allerlei informatie. De hoeveelheid informatie die we dagelijks consumeren is enorm. Hierdoor bestaat de kans dat je van de radar verdwijnt in je netwerk. Deel daarom een paar (maximaal drie posts in één maand) berichten op LinkedIn of een ander social media platform met daarin de werkzaamheden die je uitvoert en waar je andere ondernemers mee kunt helpen.
5. Verstuur een nieuwsbrief
Het hebben van een e-maillijst en dus een nieuwsbrief is heel erg belangrijk. Het is namelijk een hele simpele optie om op een efficiënte manier te communiceren met je doelgroep. Heb je nog geen e-mail lijst? Begin daar dan als eerste mee en zorg dat je snel genoeg abonnees krijgt. Dit kun je bereiken door freebies te maken.
Omdat het versturen van een nieuwsbrief vaak onderaan de lijst staat qua prioriteiten (wat super zonde is), is het één van de zakelijke Quick Wins die vandaag nog kunt behalen.
6. Last minute aanbieding
Een nieuw jaar betekent nieuwe prijzen. Benader je huidige klanten, deel het via je social media kanalen en communiceer naar oude klanten dat je een last minute aanbieding hebt voor X bedrag. Vermeld daarbij duidelijk dat de prijzen in 2020 verhoogd gaan worden naar bedrag X.
Beste zakelijke Quick Win
De kans is groot dat mensen sneller overstag gaan, omdat ze nu eenmaal een goedkopere prijs willen betalen. Als je er ook nog een bepaalde tijdsindicatie aanhangt (bijvoorbeeld: je hebt nog 3 dagen om deze aanbieding te activeren), dan hebben mensen nóg meer het gevoel dat ze actie moeten ondernemen.
7. LinkedIn profiel updaten
Je kent het wel; je hebt een LinkedIn profiel en bent ook redelijk actief, maar je profiel is alweer een hele tijd niet geüpdatet. Tijd voor verandering. Onderzoek wat je kunt aanpassen om te zorgen dat je profiel er weer helemaal on fleek uitziet. Weet je niet waar je moet beginnen en welke punten belangrijk zijn? Geen probleem. Deze checklist gaat je helpen met het updaten van je LinkedIn profiel.
Overigens is het sowieso slim om regelmatige kwalitatieve posts te delen via LinkedIn. Zo verhoog je niet alleen je zichtbaarheid, maar ook je expert status.
3 reacties
Wat een goeie tips!
En heel herkenbaar dat het beginnen met een nieuwsbrief onderaan de prioriteitenlijst staat… Goeie reminder om er inderdaad dit jaar nog mee te beginnen! Maar om eerlijk te zijn is het actie moeten ondernemen om een format van de nieuwsbrief te maken (heb ik voor anderen wel al vaker gedaan, dus dat is het punt niet) en het verzamelen van e-mailadressen door het aanbieden van bijvoorbeeld een gratis e-book (heel leuk, wil ik zeker maken, maar ook dat kost dan weer tijd…) mij nog wat tegen. Het voelt als heel veel te moeten doen voor iets waarvan ik niet weet of ik er voordeel van zal hebben.
Wat ook werkt om meer e-mailadressen te krijgen om een submit form toe te voegen aan je artikelen. Zo doe ik het ook. En dat werkt ook verbazingwekkend goed. Of een simpele dagplanner, werkt ook heel goed!
Een dagplanner is een leuk idee! Simpel, praktisch en leuk. 🙂